EL CAS DE NA C. I LES SEVES
CREENCES
Estam al pati, som els primers en sortir de les 6
classes que hi ha. Per aquest fet tots els infants poden agafar el material que
volen i anar allà on volen ja que no hi ha més infants que ell.
Na C. i jo seiem al banc observant el que fan els
infants, quan en un moment veiem a n’A. que va amb dues pales i va donant tocs
pes cap als seus companys.
Un d’ells, n’I, ve plorant dient que n’A. a més a
més de pegar-li al cap amb una pala, en té dues i ell no en té cap. Na C. s’aixeca
per anar a xerrar amb n’A. Jo hi vaig darrera. Na C. li explica que no pot anar
pegant pel cap als amiguets perquè els hi fa mal; ell acota el cap i baixa la
mirada.
A més, li diu na C, saps que no podem tenir més d’una
pala, perquè sinó els amiguets de la classe no en tenen per ells. I li demana
que n’hi doni una.
Ell, de primera es nega, i na C. li torna a explicar
que ell en té dues i n’I no en té cap. N’A. n’agafa una de les dues (la més
nova i menys rompuda) i li dóna l’altre a n’I.
N’I se’n va content a jugar amb la seva pala que
li ha donat n’A; n’A se’n va content a jugar amb una sola pala; i nosaltres
dues anem al banc a seure a seguir observant tot allò que fan els infants de la
nostra classe.
A partir d’aquest cas es poden deduir quines són
les creences de la mestra; una creença molt clara és la importància que li dóna
ella a les EMOCIONS, ja que n’I estava trist per dos motius, perquè li havia
pegat n’A i perquè n’A tenia dues pales i ell cap.
Dóna molta importància també al fet de poder
expressar-se lliurement.
Una altra creença que he vist en la meva mestra és
la creença de COMPARTIR, del companyerisme, en el moment en que fa a n’A donar
una pala a n’I, perquè els dos puguin jugar amb les pales.
I una altra creença, és la de OBSERVAR, primer
veure si entre ells poden arreglar el conflicte o si per altra banda es
necessita la seva intervenció. Ella actua com a espectadora fins que es demana
la seva ajuda.
2.2 En aquesta activitat he identificat i
contrastat les meves creences i concepcions amb les de la tutora de la meva
aula, així com he identificat i observat aquelles situacions que es produeixen
el dia a dia a l’escola.
4.2 A partir de l’observació, puc reflexionar i
identificar aquelles pràctiques, sobretot les bones, que es duen a terme a l’aula
per part de la tutora i les puc comparar amb altres situacions.
No hay comentarios:
Publicar un comentario