jueves, 11 de abril de 2013


CONTRAST DE JORNADES
Evidentment, cap escola és igual, per tant cap jornada és igual.
Personalment, dins la meva classe no hi havia cap practicant de 4t d’infantil, per això, em vaig reunir amb les altres 3 practicants del segon cicle. Encara que les 3 fan 6è d’infantil.
Una d’elles 3 està a l’escola on jo estic, i les altres dues estan també a una altra escola.
Vàrem començar exposant nosaltres, ja què, a la nostra escola, es duu, més o manco, la mateixa jornada, variant només el moment del bon dia del seu al meu. Ella, a la seva aula, en entrar, fan una mica d’assemblea, on cada infant explica un poc el que vol, mentre que  nosaltres, a la nostre classe, en el moment d’entrar, ens asseiem tots en el lloc de l’assemblea i és el moment de dir bon dia a tots personalment.
Però, pel que fa a la resta de jornada, més o manco, es fa el mateix.
En canvi, amb les altres dues practicants, vàrem veure una gran diferència. Aquella rapidesa que tenen per fer-ho tot ràpid, sense donar temps als infants per acabar tranquil·lament. Aquell ritme accelerat que duen els mestres i que fan dur també als infants, ja que això, penso jo, es transmet.
En canvi, a la nostra escola s’empra la metodologia de l’educació lenta, donant sempre el temps necessari a cada infant, el temps que el necessita per fer les seves coses.
Una altra cosa que em crida l’atenció són les fitxes, a la nostra escola es fa tot més significatiu, en canvi, elles fan fitxes sense cap significat pels infants, només pel fet de que facin per fer. Per exemple, una fitxa plena de 1, només pel fet de que han d’aprendre a fer l’1.
També ho fan igual amb les lletres, tota una fitxa per aprendre a escriure la lletra t (per posar un exemple).
A la nostra escola es fa tot a partir dels projectes, que ocupen una gran part de la jornada escolar. Dins dels projectes els infants aprenen els nombres, aprenen les lletres, aprenen els colors,... sense necessitat d’emprar un aprenentatge repetitiu.
Ben igual arriben a aprendre tots els nombres, totes les lletres, i tots els colors, però, ho fan d’una manera més significativa per als infants.


3.1 En aquesta entrada m’he fet preguntes sobre el funcionament del centre on faig pràctiques, així com la manera en què funciona i ho he comparat amb un altre centre.
4.2 A partir d’això he pogut identificar les bones pràctiques de la meva aula, i comparar-les amb altres pràctiques d’altres centres, tant bones com dolentes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario