COM
TREBALL LES MEVES COMPETÈNCIES EN AQUEST CONTEXT?
ANÀLISI
DEL DAFO
D
|
DEBILITATS
O PUNTS FEBLES
|
Els
suports educatius són per hores, i quan falta una mestra, cada hora
entra una mestra de suport diferent. Això per als fillets és un poc caòtic,
ja que a vegades entren mestres que no coneixen de res.
|
A
|
AMENAÇA
|
Les retallades que s’estan vivint
avui en dia a les escoles, les tutores es troben molt saturades i atenen als
infants de manera global, i això impedeix que hi hagi una atenció més
individualitzada.
|
F
|
FORTALESES
O PUNTS FORTS
|
Els
racons compartits (ja que permeten als infants relacionar-se amb altres
infants de la mateixa edat o d’una altra edat), els aprenentatges parteixen
dels interessos dels infants i les seves vivències, les coordinacions
conjuntes de tot el centre, formació del professorat (comissions, cursos
cep...), transparència (permeten a les famílies la participació en les
activitats del centre, portes obertes), espais grans i variats...
|
O
|
OPORTUNITATS
|
Les famílies que ens aporten tot
allò que poden per a poder dur a terme els projectes així com la seva
col·laboració en tot allò que se’ls hi demana.
Als voltants de l’escola hi podem trobar una
sèrie de recursos que ens podem oferir moltes oportunitats per als infants:
·
Al
costat de l’escola hi podem trobar un parc amb les estructures
naturals, de llenya, on els infants poden estar amb contacte amb la natura.
·
L’escola
es troba situada en tercera línia de la mar, amb lo que els infants poden
gaudir de la platja i de la mar.
·
Per
devora de l’escola, a menys de 500 metres hi podem trobar el port, on
hi ha les embarcacions que els infants estan estudiant.
|
A partir de l’anàlisi del
centre a partir del DAFO he arribat a aquestes conclusions.
Referent a lo dels suports,
penso que com a mestre el que s’hauria de fer és conèixer una mica més a tots
els infants de l’escola, així d’aquesta manera, quan entri a una altra aula,
els infants no es sentiran tan estranys davant una altra mestra. I s’hauria d’intentar
que el suport que entri dins l’aula sigui de més de una hora, intentant que
així els infants no es sentin tan estranys i puguin agafar més confiança amb
els infants.
En quant a les retallades, no
podem fer res, però com a mestre, el que es pot fer és tenir una ment oberta, i
pensar una mica més en positiu, cercar estratègies per trobar la part bona de
la situació.
En aquesta escola un dels punts
forts és la relació entre els infants però també la relació entre els mestres,
és un tema a destacar i bastant important a l’hora de treballar en una escola
infantil. Per això, penso que una de les coses que he de millorar, és la de
tenir una ment oberta, intentar entendre, escoltar i reflexionar sobre tot allò
que diuen els meus companys, no tancar-me només amb les meves idees, amb allò
que jo penso que està bé. Pot ser lo meu està bé, però lo de demés també està
bé.
En quant a oportunitats, la
meva classe com a amics de la mar que som, hauríem de poder aprofitar tots els
recursos que tenim al nostre abast, com ara la mar, que està molt a prop i hi
podem arribar a peu, allà hi podríem veure tot allò que hi ha dins la mar, com
ara els peixos, les algues, les roques, els vaixells que hi ha,...
ETIQUETES:
2.1: Amb aquesta etiqueta vull
demostrar que he puc identificar els meus punts forts i els meus punts febles
de les meves capacitats o competències.
3.2: Una vegada fet un anàlisi
del centre, puc aportar reflexions i opinions sobre el funcionament del centre
i la seva dinàmica actual.
No hay comentarios:
Publicar un comentario