lunes, 4 de marzo de 2013

NARRACIÓ: MOMENT DE LES FEINETES


NARRACIÓ DEL MOMENT DE LES FEINETES:

Durant aquests dies, s’està fent un mini-projecte sobre les pinzellades, per a la iniciació a l’escriptura, diguem una pre-escriptura.
A mi, personalment, em crida l’atenció, la manera en què ho fa la meva tutora, probablement no sigui la única, però a jo m’agradaria compartir-la amb vosaltres.
El primer que fa es preparar la taula per els infants, col·locant els llapis en forma de triangle perquè l'infant pugui agafar el llapis millor i materials que ella necessita.
En el cas d’avui prepara un llapis amb goma d’esborrar al cap, diferents colors de temperes, com ara el groc, el vermell, el taronja, el blau, el verd i el rosa, i la fulla de DINA3 amb els punts ja fet com a model.
Damunt la taula col·loca la fitxa del nom de l’infant que farà la feineta, ja que depenent de quina és la feina que es fa, l’agrupament és individual, per parelles, trios, o quatre persones, però no més, és fa feina molt amb petit grup, d’aquesta manera es pot centrar més amb els infants.
En aquest cas, la feineta s’ha fet de manera individual.
Una vegada tot això preparat, la mestra crida a l’infant corresponent i s’asseu al devora. Li demani que escrigui darrera el seu nom amb el model de fitxa que prèviament ha col·locat al damunt la taula.
Una vegada escriu el nom, normalment, ho fan sense ajuda de la mestra, encara que no sempre està posat clarament el nom, es gira la fulla i es comença la feina.

S’explica a l’infant una mica el que ha de fer, i l’infant, amb les consignes clares, comença a fer-ho. Es deixa a l’infant que ho faci lliurement, només li rectifica si l’infant no segueix les consignes que la mestra li ha donat o si l’infant demana ajuda.
Una vegada acabada la feineta, li demana si ha de fer res més, en cas negatiu li dóna les gràcies i l’infant s’aixeca per anar a jugar a una altra cosa.
En cas positiu, se li demana que és el que li falta a fer, i depenent del que li digui, la mestra duu a terme un diàleg amb l’infant per a veure si realment allò que diu que falta és necessari posar-ho.
Espero que us hagi servit i que haguem après alguna cosa nova amb aquesta pràctica.

No hay comentarios:

Publicar un comentario